Turisticko – ekologický kurz v Horním Maršově

Turisticko – ekologický kurz

1. den

Dopoledne jsme dorazili do Horního Maršova, ubytování proběhlo bez problémů ke spokojenosti všech. Na obědy a večeře chodíme do bývalé fary (asi 5 minut chůze). Vaří zde zdravě ( bio potraviny z místního regionu).

Absolvovali jsme již dva programy. Odpolední byl zaměřen na týmové aktivity venku. Večer jsme z vlastnoručně vyrobených diapozitivů hádali svoji budoucnost.

p1050520 p1050523 p1050528

2. den

První noc proběhla dle očekávání, usnuli jsme pozdě, vstávali jsme brzo. Po zdravé snídani na nás čekala simulační hra FISH BANKS. Vyzkoušeli jsme si podnikání v oblasti rybolovu a jeho strategii. Přemýšleli jsme o finančních otázkách, zkusili jsme si různé druhy aukcí a především jsme přišli po několika letech podnikání na to, že kromě výdělku je důležitá ohleduplnost k životnímu prostředí a přírodním zdrojům.

p1050533 p1050536

Po obědě nás čekal výzkumný projekt na téma: Voda a živočichové v ní. První část probíhala v terénu. Za použití síťky, „broďáků“ a štětečku jsme odebrali vzorky z místního potoka. Druhá část našeho výzkumu probíhala v teple ve středisku Sever, kde jsme s pomocí klíče a mikroskopu určovali vše živé, co jsme ulovili.

p1050544 p1050562

Večer jsme prožitkovou formou řešili problém vyhynulých a ohrožených živočichů.

p1050572 p1050574

3. den

Druhá noc byla již klidnější. Všichni poměrně brzo usnuli a krásně spali až do rána. Opět po zdravé snídaní jsem pokračovali v dopoledním programu. Tentokrát bylo téma: Co se dá dělat, abychom šetřili životní prostředí ? Prakticky jsme třídili odpad a debatovali jsme o jeho recyklaci. Na závěr jsme sehráli několik velice vtipných reklam, které propagovaly ekologické výrobky a chování.

Odpoledne jsme po krátkém odpočinku vyrazili na pěší výlet na lesní hrádek AICHELBURG. Počasí nám přálo a všichni náročný výstup bez problémů zvládli.

Večerní program byl jiný než jsme doposud zažili – probíhal v Doteku a týkal se tradic a starých řemesel v Podkrkonoší. Každý z nás si vyrobil dřevěný knoflík, škapulíř, pavučinku z vlny a korálkovou ozdobu.

p1050629 p1050626 p1050624 p1050620

4. den

Nastal poslední den našeho kurzu. Po snídani jsme se naposledy sešli s našimi lektory a potom hurá domů.