Školní rok 2024/2025
Duben – Duben byl ve znamení Velikonoc. Tvořili jsme kraslice jak slepičí, tak husí. Děti si také (naučnou formou) zahrály na zahradě školy velikonoční hru. Tento měsíc také zažily oblíbenou terénní výuku, kdy si vyzkoušely výrobu voňavky z květin, okýnko do přírody s metodou pětilístku nebo poznávaly přírodniny se zavázanýma očima. Poslední dubnový týden jsme v rámci PČ zasadili jahody a těšíme se na jejich plody.
Březen – V březnu proběhl Labužnický den (mlsání všeho druhu), projekt Rozhlédni se! (děti si vyzkoušely, jak se správně připoutávat v autě a plnily úkoly) a projekt Ukliďme Česko (sběr odpadu v Železnici). Další fotografie jsou pak z práce v hodinách. Děti např. lepily obrázkovou osnovu příběhu, tvořili papírová vejce na výzdobu a ještě pár momentek z hodin TV.
Únor – Přestože nám únor trval jen 28 dní, stihli jsme mnohé. O pracovní výchově jsme využili řadu logických stavebnic a pomůcek ke konstruktivním činnostem. Také děti zažily program Zdravá pětka, kde si vyzkoušely sestavit zdravou svačinu a povídaly si o složení jídel. Proběhl Den sv. Valentýna, ne všemi uznávaný, přesto jsme tvořili valentýnská přání, která jistě potěšila. Nechybělo ani tvoření na téma masopust – masky. V tomto zimním čase jsme doplnili vitamíny skvělým ovocným salátem. A na závěr jsme se zúčastnili kouzelnického představení v sokolovně.
Leden – Leden nám utekl rychlostí proudu. Využívali jsme sněhu a krásného počasí a o hodinách TV jsme bobovali v okolí školy. Navštívili jsme kino v Lomnici n. Popelkou – Bob a Bobek ve filmu. Děti byly nadšené. Poslední lednový školní den bylo dětem rozdáno vysvědčení.
Prosinec – Děti si v prosinci (kromě poctivého učení:-)) užívaly předvánoční čas. Každý pátek jsme zapalovali adventní svíčku a každý den na někoho čekaly pamlsky z adventního kalendáře. Navštívil nás Mikuláš s čerty a anděly. Hodně jsme tvořili: přáníčka, věnce, výzdobu do třídy…. Poslední prosincový den ve třídě jsme zakončili vánoční besídkou.
Listopad – V listopadu bylo mnoho úžasných akcí. Hned z kraje měsíce jsme s dětmi využili místně zakotveného učení – děti měřily délky čehokoliv, co jim přišlo pod ruku, ve dvojicích si vyzkoušely znalost terénu a to chůzí poslepu a také tvořily mandalu z přírodnin. Na vánoční jarmark připravovaly výrobky z pryskyřice a chlebíčky. Navštívili jsme divadlo v Jičíně – Barvy (dětem se moc líbilo) a také hvězdárnu, kde na děti čekal připravený program 3-2-1 start, kde si vyzkoušely, jaký je to pocit ve skafandru a jak je důležitá spolupráce při startu a dopadu rakety.
Říjen – v říjnu začaly děti počítat v oboru do 100 a začaly psát v nové písance. Poprvé si vzájemně nahlížely do svých čtenářských deníků a přečtených knih. Na škole proběhl prodej domácích pokrmů na podporu zatopené školy. V tělocvičně si děti vyzkoušely poprvé chůzi po kladině. V rámci pracovních činností spoustu dětí peklo svůj první jablečný štrůdl. A že se jim povedl!
Září – děti nastoupily do druhého ročníku plné síly a radosti. V prvním týdnu jsme navštívili společně s 2. A zříceninu Bradlec. V matematice jsme opakovali počítání v oboru do 20 a naučili se používat pravítko a měřit v cm, v českém jazyce jsme poznali druhy vět a naučili se abecedu. Čteme knihu Honzíkovu cestu a poprvé jsme založili čtenářský deník. Také jsme využili pěkného počasí a pracovní činnosti trávili v přírodě. Tam jsme navlékali na drátek šípky a tvořili přívěšek. Z listu papíru jsme si vyrobili „okýnko do přírody“ a děti se snažily překreslit přírodu, dle vlastního výběru.
Školní rok 2023/2024
Červen – V červnu jsme sklízeli, co jsme zasadili 🙂 a byly to ředkvičky, které si daly děti ke svačině. Jeli jsme do Sedmihorek na školní výlet, proběhlo školní focení, exkurze do kravína v Soběrazi, sportovní den a také jsme navštívili Šafrovi na zahradě, kde si děti mohly prohlédnout traktor. A protože se blíží prázdniny a s nimi je spojené koupání, povídali jsme si o vodě. Vyzkoušely si proto (na téma voda) metodu pětilístku. Poslední červnový týden nás ještě čeká cukrárna v Jičíně.
Květen – V květnu se nám krásně oteplilo, proto se snažíme chodit o prvouce co nejčastěji ven. Proběhl projektový den s názvem Cestování po Evropě, Den matek a Den Scifi a anime postav. Děti již umí počítat v oboru do 20 s přechodem přes 10 a čtou v první čítance. A protože se Česko stalo mistry světa v hokeji, bylo potřeba o výtvarné výchově vytvořit hokejisty na ledě a pohár 🙂 Některé z mnoha činností lze shlédnout na fotkách.
Duben – V dubnu jsme s dětmi v rámci projektu Den Země plnili mnoho aktivit. Také jsme využili prvních krásných dní k badatelské výuce, kdy děti zkoumaly hmyz pod mikroskopem, vyráběly náramky z přírodnin nebo plnily zadání v pracovním listě (najdi něco voňavého apod.). Pracovali jsme na projektu Cestování po Evropě – vyrábění Belgické vlajky. V dubnu proběhl také den šílených účesů.
Březen – Na první jarní měsíc jsme se všichni moc těšili. Třídu jsme si ozdobili větvičkami, na které jsme věšeli kraslice. Také se blížilo dětmi dlouho očekávané pasování na čtenáře. Nejprve v knihovně hádaly pohádkové bytosti a poté jednotlivě přečetly pár větiček ze slabikáře. I přes mírnou nervozitu si všichni vysloužili diplom a krásnou knížku. Také nesměla chybět sladká odměna. Dále proběhl květinový den, přednáška o ozbrojeném transportéru a v závěru měsíce projekt Veselé zoubky, kdy dětem bylo povídáno o správném čištění. Nesměla chybět ani pohádka Byl jednou jeden život – Ústa a zuby. Děti obdržely dáreček v podobě zubní pasty, kartáčku a mezizubních nití. Většina z nich byla tak nadšená, že si čistí zoubky po svačině o velké přestávce.
Únor – V únoru byl největší událostí Den svatého Valentýna, kdy si děti navzájem předávaly dopisy a dárečky. Bylo to moc milé a dokonce pár dní na to se konala u nás ve třídě svatba Marušky a Štěpána :-). Také byly děti zapojeny do programu „Porozumíš, neohrozíš“, kdy na základě shlédnutého videa, pochopily důležitost bezpečného chování každého cyklisty. O prvouce jsme se učili o naší krásné vlasti, proto bylo na místě, vytvořit si českou vlajku, naučit se hymnu a povídat si o rozmanitosti České republiky.
Leden – V lednu proběhla soutěž o nejnápaditější klobouk, za dětmi přijela externí pracovnice na téma Etická výchova a také posledního ledna bylo dětem předáno pololetní vysvědčení. S dětmi jsme také proto den předem pekli dort (protože bylo co oslavovat, všichni dostali samé jedničky). Využili jsme sněhu, takže jsme o TV chodili bobovat. Na další aktivity se můžete podívat v albu.
Prosinec – Prosinec byl plný zážitků. Navštívil nás čert s Mikulášem a andělem, vypravili jsme se do kina do Lomnice n. Popelkou, děti tvořily v korálkové dílně náhrdelníky a náramky… Ve výuce se krásně posunuly a už nás čeká naučit se poslední písmenko než vstoupíme do prvního slabikáře. Dva poslední školní dny tohoto roku jsme zakončili tvořením a vánoční besídkou.
Listopad – Prvňáčci už počítají do osmi, čtou třípísmenková slova a všichni už dostali svůj diplom za vstup do písanky. Všechna písmenka se učíme nadále prožitkem. V listopadu proběhl beztaškový a labužnický den, který si užily jistě všechny děti ve škole. O prvouce jsme si byli užít sníh a povídali si o zimě. A protože se v matematice učíme psát osmičku, sněhová pokrývka byla ideálním místem k protrénování jejího tvaru. Na vánoční jarmark děti vyráběly náramky z korálků a daly si velkou práci s přípravou 103 chlebíčků.
Říjen – Děti se učí již své osmé písmenko, umí číst „so, sa, su, lo, la, lu, mo, ma, mu“ a jsou v tom vážně dobří. Taky už umí počítat hravě do 5! Navštívili jsme poprvé společně divadlo a těšíme se na další dny a společné zážitky.
Září – blíží se konec prvního měsíce a prvňáčci se už krásně aklimatizovali. Na fotkách můžeme vidět pár z mnoha činností, které v hodinách děláme. Přišel nám balíček, vytvořili jsme si úžasné účesy apod. Každé písmenko se učíme prožitkem.
Projektový den – Zebín
Společně s třídou 1. A se naše třída zúčastnila projektového dne – výšlap na Zebín. Od školy jsme vyrazili pěšky, zpět jsme jeli MHD. Cestou tam jsme měli několik odpočinkových a svačinových přestávek. Během nich si děti povídaly a vzájemně se tak poznávaly. Na dosaženém místě jsme dětem přečetli pověst o Zebíně – o jeho vzniku. Druhý den jsme projekt výtvarnou metodou zpracovali.